Micronic erhåller order på Omega6000 från japansk komponenttillverkare

Micronic erhåller order på Omega6000 från japansk komponenttillverkare Micronic har erhållit en order på ett system ur produktserien Omega6000 från en japansk tillverkare av halvledarkomponenter. Leverans kommer att ske under andra hälften av år 2000. - Ordern är ytterligare ett bevis på halvledarindustrins förtroende för Micronics tekniska och innovativa lösningar inom laserritning, säger Sven Löfquist, Vice VD på Micronic. Detta är Micronic Laser Systems Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby och företaget har idag ett dotterbolag I USA samt servicekontor i Japan, Taiwan och USA. För mer information, se vår hemsida www.micronic.se Kontakta: Sven Löfquist, Vice VD, tel: +46 8 638 52 10 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00010/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/14/20000114BIT00010/bit0002.pdf