Micronic erhåller order på två laserritare för LCD tillämpningar

Micronic erhåller order på två laserritare för LCD tillämpningar MP och LRS11000 system till kund i Asien Täby, 18 november, 2003 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärms-industrin, erhöll idag order på två system från en kund i Asien. Ordern inkluderar två system, en MP170+ och ett system i LRS11000-serien. Kunden kommer att använda Micronics system för att producera fotomasker till avancerade TFT-LCDer, passiva LCDer samt färgfilter. Systemen beräknas levereras under andra kvartalet 2004. Detta är den femte ordern för tillämpningar inom TFT-LCD som Micronic erhållit sedan början av oktober 2003, inkluderande den första ordern på MMS15000, företagets nya mätmaskin för TFT-LCD fotomasker, som tillkännagavs den 23 oktober. Kontaktperson: Sven Löfquist VD Tel: 08- 638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/18/20031118BIT20010/wkr0005.pdf Hela dokumentet