Micronic erhåller ytterligare order på laserritare för tillämpningar inom elektronisk kapsling/bildskärmar Täby, 28 december 2001 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, har idag erhållit ytterligare order på en "multi purpose" laserritare, MP80+, från en japansk kund. Systemet kommer att användas inom tillämpningar för avancerad elektronisk kapsling och diverse bildskärmar. Leverans kommer att ske under det tredje kvartalet 2002. "Företag som tillverkar fotomasker för tillämpningar inom avancerad elektronisk kapsling och olika typer av bildskärmar behöver i allt högre utsträckning avancerade laserritare för att nå den upplösning som krävs," säger Sven Löfquist, VD för Micronic Laser Systems AB. "Denna order är ytterligare ett bevis för Micronics koncept för detta marknadssegment." Kontaktperson: Sven Löfquist VD Tel: 08- 638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer, samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan och USA samt ett servicekontor i Taiwan. Micronics nettoförsäljning uppgick till 704 MSEK under 2000 (213 MSEK under 1999) och företaget har 325 anställda. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00270/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/28/20011228BIT00270/bit0002.pdf