Micronic går in på den koreanska marknaden för avancerad elektronisk kapsling och erhåller första ordern från Korea på en laserritare MP80+ Täby, 9 juli - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40 lista: MICR), erhöll idag den första ordern från en koreansk kund på en laserritare MP80+. Systemet, som beräknas levereras i första kvartalet 2005, kan användas för tillämpningar inom elektronisk kapsling som BGA (ball grid array), CSP (chip scale packaging) och WLP (wafer level packaging) samt för passiva LCD bildskärmar. "Micronic är den världsledande leverantören av mönsterritare för avancerad elektronisk kapsling," säger Sven Löfquist, VD och koncernchef för Micronic Laser Systems AB. "Med denna order har Micronic gått in på den koreanska marknaden för avancerad elektronisk kapsling. Vi arbetar för en fortsatt utveckling på denna marknad med kunder som kan dra fördelar av våra produkters potential vad gäller kvalitet och flexibilitet." Kunder, som producerar de mest avancerade fotomaskerna för många olika tillämpningar, har behov av mönstergeneratorer med kvalitet och flexibilitet. Micronics produkt, MP80+, erbjuder den snabbhet som kunderna behöver för att kunna tillmötesgå kraven från de framväxande teknologierna och för att kunna producera fotomasker med hög kvalitet. MP80+ är ett mycket flexibelt system för fotomasktillverkare med många tillämpningar. Systemets många olika för upplösningsnivåer tillsammans med en utmärkt linjebreddshållning och mönsterplaceringsnoggrannhet gör systemet idealiskt för kostnadseffektiv fotomaskproduktion. Kontaktperson: Sven Löfquist VD . Tel: 08-638 52 00 sven.lofquist@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronic tillverkar även mätsystem för bildskärmsfotomasker. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/09/20040709BIT20050/wkr0001.pdf Hela dokumentet