Micronic har erhållit order på en laserritare MP80+C

Micronic har erhållit order på en laserritare MP80+C Täby, 1 juli 2003 - Micronic Laser Systems AB (Stockholmsbörsens Attract 40: MICR), som är en ledande tillverkare av laserritare för framställning av fotomasker till halvledar- och bildskärmsindustrin, har erhållit order på en MP80+C laserritare till Japan. Systemet beräknas levereras i år. Laserritaren MP80+C är konstruerad för ett brett användningsområde. Systemet, erkänd som en industristandard, erbjuder hög upplösning och rithastighet såväl som flexibilitet att använda flera olika substrattyper och processer. "Våra kunder uppskattar såväl kvaliteten som flexibiliteten i produktserien MP80", säger Ulf Sundström och fortsätter, "kunderna inom detta produktsegment är ofta mindre bolag där service support är avgörande för deras framgång. Denna order är ytterligare ett kvitto på att vår supportorganisation möter deras högt ställda krav." Kontaktperson: Sven Löfquist Ulf Sundström VD Sr. VP, Customer Operation Tel: 08- 638 52 00 Tel: 08-638 52 00 sven.lofquist@micronic.se ulf.sundstrom@micronic.se Om Micronic Laser Systems AB Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Teknologin kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Micronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och företaget har idag dotterbolag i Japan, USA och Taiwan. För mer information, se vår hemsida: http://www.micronic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/01/20030701BIT00180/wkr0002.pdf