Mycronic erhåller första ordern på ett Prexision-MMS system

Täby, 7 januari, 2016 - Mycronic AB (publ), har erhållit order på en Prexision-MMS för kvalitetssäkring av avancerade fotomasker från en kund i Asien. Systemet är beräknat att levereras i mitten av 2017.

Prexision-MMS, som lanserades i april 2015, är det mest avancerade systemet som finns för mätning av placeringsnoggrannhet på fotomasker. Med denna mätprestanda kvalitetssäkras de mest kritiska fotomaskerna, vilket säkerställer att de uppfyller alla specifikationer.

”Kombinationen av en Prexision-80 och en Prexision-MMS erbjuder den kvalitet och produktions-effektivitet som krävs för framtidens bildskärmstillverkning”, säger Magnus Råberg, affärsområdeschef för mönsterritare på Mycronic AB. ”Vi erbjuder produkter som löser våra kunders utmaningar och som därmed möjliggör kvalitetsmässiga förflyttningar inom bildskärmstillverkning.”

Mycronic lanserade Prexision-MMS i april 2015 och priset ligger normalt i spannet 14-17 miljoner USD. Detta är den första ordern på ett fullt utvecklat mätsystem, vilket reflekteras i ett lägre pris.

Kontaktpersoner hos Mycronic:

Magnus Råberg
Affärsområdeschef mönsterritare
magnus.raberg@mycronic.com

Per Ekstedt
per.ekstedt@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan
www.mycronic.com

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.

Mycronic offentliggör denna information enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 januari 2016, kl 08.00.