• Mycronic AB/

Mycronic erhåller order på ett Prexision-MMS mätsystem samt en uppgradering av ett maskritarsystem

Täby, 17 juli, 2017 - Mycronic AB (publ), har erhållit order på en Prexision-MMS för kvalitetssäkring av avancerade fotomasker från en kund i Asien. Systemet är beräknat att levereras i slutet av 2018. Kunden har samtidigt lagt order på uppgradering av en tidigare levererad maskritare Prexision-8. Systemet uppgraderas till ett fullskaligt produktionssystem för fotomasker av generation 10 (G10).

Det totala ordervärdet som inkluderar en Prexision-MMS samt uppgradering av ett Prexision-system, ligger i spannet 18-22 MSEK.

Mycronic erbjuder maskritare för tillverkning av fotomasker inom flera tillämpningsområden. Dessa områden är främst bildskärmstillverkning (för bland annat TV, smarta telefoner och surfplattor) och tillämpningar inom multi-purpose marknaden, ett brett segment som omfattar många olika tillämpningar,till exempel fotomasker för elektronisk kapsling, MEMS och pekskärmsfunktioner (touch screen).

”Det är glädjande att vår kund nu beslutat att uppgradera ett av sina system för att möjliggöra tillverkning av stora G10 fotomasker. Genom att också beställa ett system för kvalitetssäkring av dessa stora fotomasker säkerställer kunden en effektiv produktion av fotomasker med hög kvalitet.” säger Magnus Råberg, affärsområdeschef för Pattern Generators på Mycronic AB och fortsätter ”Vi märker att marknaden har behov av kvalitetssäkring av de största fotomaskerna. Vi vidareutvecklar därför vårt mätsystem, som först utvecklades för de mest avancerade fotomaskerna tillverkade med Prexision-80 eller Prexision-800, till att även omfatta fotomasker av G10 storlek.” fortsätter Magnus Råberg.

Kontaktpersoner hos Mycronic:

Magnus Råberg
Affärsområdeschef Pattern Generators
magnus.raberg@mycronic.com

Torbjörn Wingårdh
torbjorn.wingardh@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan
www.mycronic.com

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.

Mycronic lämnade denna information den 17 juli 2017.