Mycronic har mottagit en multipelorder inom produktserien MYPro i Asien

Report this content

Täby, 7 februari, 2018 - Mycronic AB (publ), har erhållit en order på ett flertal system inom produktserien MYPro från en större taiwanesisk kontraktstillverkare av elektronik. Ordern som erhölls i februari omfattar en MY300 ytmonteringsmaskin och fyra stycken MY700-system för höghastighetsdispensering. Utrustningen kommer att levereras under första kvartalet 2018 och installeras vid två produktionsenheter i Kina och en i Taiwan. Affären har ett totalt ordervärde på cirka 6 MSEK.

Mycronics affärsområde Assembly Solutions erbjuder avancerade produktionslösningar för modern elektroniktillverkning. Erbjudandet inkluderar produktionsutrustning för beröringsfri applicering av lodpasta på kretskort, system för dispensering och lackning, monteringsrobotar för montering av komponenter på kretskort, inspektionssystem, automatiserade lagringslösningar, avancerad mjukvara för effektiv processtyrning och sofistikerade produktionssystem för montering och test av kameramoduler med applikationer inom avancerat förarstöd till fordonsindustrin.

Mycronic lanserade under våren 2017 maskinserien MYPro, en serie avancerad produktionsutrustning som hjälper industrin att möjliggöra nästa generations elektroniktillverkning. MY700 kan hantera alla typer av kretskort, från enkla standardkort till komplexa och flexibla kretskort, genom att beröringsfritt och i höga hastigheter applicera lodpasta och monteringsvätskor. MY300 är 40 procent mer yteffektiv än tidigare modeller, vilket ger kunderna utrymme till högre produktivitet. MY300 når samtidigt högre hastigheter tack vare automatiska programval, rullande omställningar samt snabbare kort- och verktygsbyten.

”Den här ordern är ett genombrott för Mycronic i ett nytt marknadssegment. MY700 är den i särklass snabbaste utrustningen för jet-dispensering inom elektronikindustrin och de system som nu levereras kommer alla att ersätta stenciltryckare i elektronikproduktion där frekventa jobbyten sker”, säger Clemens Jargon, VP Global Dispensing, Assembly Solutions. ”Som en samarbetspartner till världens mest avancerade tillverkare av elektronik har vi konsekvent under mer än 30 års tid löst våra kunders produktionsutmaningar. Vi har alltid haft ett stort fokus på att utveckla helhetslösningar som förbättrar produktiviteten och levererar verkligt värde till våra kunders verksamhet. Det är vårt löfte och ständiga mål.”

Kontaktpersoner hos Mycronic:

Clemens Jargon                                                                Torbjörn Wingårdh
VP Global Dispensing, Assembly Solutions                            CFO
Tel: 08 - 638 52 00                                                            Tel: 08 - 638 52 00

clemens.jargon@mycronic.com                                          torbjorn.wingardh@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan
www.mycronic.com

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.

Mycronic lämnade denna information den 7 februari 2018.