Mycronic tar order på tre maskritare

Mycronic har erhållit en order på tre maskritare från en befintlig kund i Asien. Ordern består av en Prexision-8, vars funktionalitet är begränsad till tillverkning av fotomasker upp till generation 6, samt en FPS8100 och en FPS6100. Ordern har bokats under det fjärde kvartalet och har ett värde i intervallet 30–35 MUSD. Leveransen av Prexision-systemet är planerad till det fjärde kvartalet 2019 och de två FPS-systemen till det andra kvartalet 2020.

Mycronics affärsområde Pattern Generators erbjuder maskritare för tillverkning av fotomasker inom flera tillämpningsområden. De utgörs huvudsakligen av bildskärmstillverkning (TV, smarta telefoner och surfplattor) och tillämpningar för multi-purpose-marknaden, ett brett segment vilket omfattar tillämpningsområden som exempelvis elektronisk kapsling, MEMS (mikroelektromekaniska system) och pekskärmsfunktioner.

– Det är glädjande att vi återigen fått kundens förtroende. Ordern visar tydligt att FPS-serien är väl etablerad som den mest avancerade maskritaren inom multi-purpose-segmentet. Samtidigt bekräftar ordern ytterligare behov av fotomaskyta inom bildskärmsindustrin, säger Charlott Samuelsson, Sr VP Pattern Generators at Mycronic.

För ytterligare information kontakta:

Charlott Samuelsson
Sr VP Business Area Pattern Generators
Tel: +46 709 844 282, e-post: charlott.samuelsson@mycronic.com

Tobias Bülow
Director IR & Corporate Communications
Tel: +46 734 018 216, e-post: tobias.bulow@mycronic.com

Informationen i detta pressmeddelande publicerades den 28 december 2018, klockan 08:30 CET.

Om Mycronic

Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktionsutrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Tyskland och USA. Mycronic (MYCR) är noterat på NASDAQ Stockholm. www.mycronic.com

Taggar: