Mycronic uppgraderar ett tidigare beställt Prexision-system

Täby, 27 februari, 2017 - Mycronic AB (publ), har erhållit order på att uppgradera en avancerad maskritare ur Prexision-serien för bildskärmstillämpningar. Uppgraderingen levereras samtidigt som det redan beställda systemet levereras under första halvåret 2017.

Mycronic erbjuder maskritare för tillverkning av fotomasker inom olika tillämpningsområden. Dessa områden är tillverkning av bildskärmar (för bland annat TV, smarta telefoner och surfplattor) samt tillämpningar inom multi-purpose marknaden, ett brett marknadssegment som omfattar många olika tillämpningar.

”Kunden lade 2016 order på en maskritare Prexision-8, med funktionalitet för tillverkning av fotomasker jämförbara med generation 6, med möjlighet att senare komplettera den beställningen,” säger Magnus Råberg, affärsområdeschef för Pattern Generators på Mycronic AB. ”Med den här kompletterande beställningen tillkommer funktionalitet, bland annat ett större ritbord, som gör systemet till en fullskalig P-8,” fortsätter Magnus Råberg.

Kontaktpersoner hos Mycronic:

Magnus Råberg
Affärsområdeschef mönsterritare
magnus.raberg@mycronic.com

Torbjörn Wingårdh
torbjorn.wingardh@mycronic.com

Om Mycronic AB
Mycronic AB är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. För mer information, besök hemsidan
www.mycronic.com

Mycronic AB (publ) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap: MYCR.

Mycronic lämnade denna information den 27 februari 2017.