Mycronics valberedning utsedd

Valberedningen inför Mycronics årsstämma 2019 har utsetts. Enligt årsstämmans beslut ska Mycronics valberedning bestå av fyra ledamöter. Ledamöterna ska utgöras av representanter för de tre största kända ägarna per den sista augusti 2018 tillsammans med styrelsens ordförande.

Valberedningen har följande sammansättning:

• Henrik Blomquist, Bure Equity
  • Thomas Ehlin, Fjärde AP-fonden
  • Joachim Spetz, Swedbank Robur Fonder
  • Patrik Tigerschiöld, styrelseordförande i Mycronic

Valberedningen representerade 47,4 procent av antalet röster och aktier per den sista augusti 2018. Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen inför årsstämman 2019 kan göra detta skriftligen senast 31 januari 2019 till adress:

Mycronic AB
Valberedningen
183 03 Täby

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Patrik Tigerschiöld
Styrelseordförande
Via Ann Borgström, tel: +46 8 638 52 68, e-post: ann.borgstrom@mycronic.com

Tobias Bülow
Director IR & Corporate Communications
Tel: +46 734 018 216, e-post: tobias.bulow@mycronic.com

Informationen lämnades för offentliggörande 24 september 2018, klockan 08:00.

Om Mycronic
Mycronic är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför produktions­utrustning med höga krav på precision och flexibilitet till elektronikindustrin. Mycronics huvudkontor ligger i Täby utanför Stockholm och koncernen har dotterbolag i Frankrike, Japan, Kina, Nederländerna, Singapore, Storbritannien, Sydkorea, Taiwan, Tyskland och USA. Mycronic (MYCR) är noterat på Nasdaq Stockholm.
www.mycronic.com

Taggar: