Redeye - Mycronic: Isen är bruten

Sedan i julas har Mycronic fått tre order på avancerade PG-system för bildskärmstillämpningar. Vi uppskattar det sammanlagda ordervärdet till 81 MUSD. Dessa tre beställningar indikerar, tillsammans med framfarten för 4K-bildskärmar, en ljusare framtid för PG-segmentet.

Vi har med anledning av ovanstående reviderat upp våra kort- och långsiktiga antaganden, vilket leder till ett nytt bear och bull-värderingsintervall på 27-90 SEK (26-80). Vi räknar med en total utdelning (inkl. extrautdelning) på 6 SEK till våren. Utdelningen utgör tillsammans med ytterligare PG-order en katalysator som bör leda till täckning av den blankade positionen, vilken nu uppgår till hela 4,8 procent av det totala antalet aktier Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://goo.gl/ryKD2q

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.