Sonocom, Japan framställer världens största fotomasker med laserritare

Sonocom, Japan framställer världens största fotomasker med laserritare levererad från Micronic Laserritaren LRS 1700 som ritar världens största fotomasker, levererades i augusti1998 till Sonocom, en ledande "mask shop" för PDP (plasma display panels) applikationer i Japan. Produktionen av fotomasker är nu i gång i full skala. LRS 1700 systemet är baserat på den långa erfarenhet som Micronic har som marknads- och teknikledare inom avancerade bildskärmsapplikationer. Introduktionen av LRS 1700 möjliggör utveckling och framtida tillverkning av den ständigt ökande storleken och kvalitetskraven på PDP bildskärmar. Ritbordsytan på 1700 x 1100 mm gör LRS 1700 till det enda system som kan rita fotomasker för bildskärmsformat med 70" diagonal, 16:9. Detta är Micronic Laser Systems Micronic Laser Systems är ett högteknologiskt företag som utvecklar, tillverkar och marknadsför en serie extremt noggranna laserritare för framställning av fotomasker. Tekniken kallas mikrolitografi. Micronics system används av världens ledande elektronikföretag i tillverkningen av bildskärmar för TV-apparater och datorer samt i tillverkningen av halvledarkretsar. Kontakta: Staffan Junel, VD, telefon 08-638 52 66 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/12/01/19981201BIT00020/bit0001.doc