Över 1000 kunder på 20 dagar hos nyöppnade MyDentist i Västerås – ”Självklart kommer jag tillbaka hit”

MyDentist öppnade sin första tandklinik i Västerås den 11 augusti och i onsdags blev Kim Dahl kund nummer tusen. Erbjudandet om gratis tandkontroll har skapat stort intresse runt den nystartade kliniken och ryktet har spridit sig i Västerås.
– Det var så enkelt att bara gå in och boka en tid. Det var mycket trevligare och fräschare än vad jag har upplevt hos andra tandläkare, säger Kim Dahl, som besökte MyDentist.

Västerås skulle bli MyDentist första klinik där konceptet skulle testas mot marknaden. Gensvaret har inte låtit vänta på sig. Från öppningsdagen har kliniken och butiken varit full av nyfikna kunder och nu har tusen kunder tagit chansen att göra en gratis tandkontroll.

– Det har gått långt mycket bättre än vad vi vågade hoppas på och det är fantastiskt roligt. Vi vet att konceptet med flexibilitet, enkelhet och god kundservice är uppskattat runt om i Europa men nya länder är alltid en ny utmaning. Vi har anpassat vårt koncept till den Skandinaviska marknaden men också sett och lärt mycket av de stora europeiska bolagen. Den kombinationen ser ut att passa den svenska marknaden mycket bra, säger Fredrik Wistrand vd och grundare av MyDentist.

Kim Dahl, som registrerades som MyDentist kund nummer tusen, går varje dag förbi MyDentist klinik på väg till jobbet och gick helt enkelt bara in för att boka en tid.

– Jag blev imponerad över hur fräscht och trevligt det såg ut. Att de ligger på gatuplan gör att jag ser kliniken varje dag när jag går till jobbet. Det tillsammans med smart marknadsföring gjorde att jag gick in för att boka en tid. Det kändes roligare att komma in till MyDentist än vad det gör att komma in till andra tandläkare. Bara det att de har en butik med tandvårdsprodukter gjorde att det kändes fräschare och servicen var bra. Självklart kommer jag tillbaka hit, säger Kim Dahl.

MyDentist har sedan start varit tydliga med sitt mål. Bli största tandvårdskedjan i Sverige på fem år. Med den lyckade lanseringen i Västerås förstärks det målet.

– Nu vet vi att marknaden tycker om vårt koncept så vi håller fast vid vår ambition att öppna upp många fler kliniker i Sverige de närmsta åren, säger Fredrik Wistrand.

Bakom det nya konceptet, MyDentist, står Fredrik Wistrand och Per Jansson. Fredrik Wistrand var tidigare vd och koncernchef på optikkedjan Smarteyes, som under hans ledning gick från en omsättning på 10 till 500 miljoner kronor på sju år.

Citat

– Det var så enkelt att bara gå in och boka en tid. Det var mycket trevligare och fräschare än vad jag har upplevt hos andra tandläkare.
Kim Dahl, som besökte MyDentist.