Stort intresse när MyDentist öppnade sin första tandklinik – ska bli störst i Sverige inom fem år

Idag, torsdagen den 11 augusti, öppnade MyDentist sin första tandklinik med butik i Sverige, på bästa detaljhandelsläge mitt i centrala Västerås. Det är starten på en resa där målet är tydligt – att bli den största tandvårdskedjan i Sverige inom fem år.
– Vi är oerhört glada och stolta över att öppningen gick så bra. Vi hade lång kö med kunder redan på morgonen som var nyfikna på vad vi kan erbjuda. Jag hoppas att de blev glatt överraskade, säger Fredrik Wistrand, vd och grundare av MyDentist.

Det är butikskänslan som kunden möts av när de kommer in, den höga servicen och den professionella behandlingen som kommer att utmärka MyDentist. Drop-in-tider som regel, gratis tandkontroll de två första veckorna vid öppnande och öppettider på helger och kvällar är något som svensk tandvård aldrig har sett tidigare. MyDentist gör det enkelt att få riktigt bra tandvård.

Bakom det nya konceptet, MyDentist, står Fredrik Wistrand och Per Jansson. Fredrik Wistrand var tidigare vd och koncernchef på optikkedjan Smarteyes, som under hans ledning gick från en omsättning på 10 till 500 miljoner kronor. Nu ska han, tillsammans med medgrundaren Per Jansson, göra samma resa igen – fast denna gång inom tandvårdsbranschen.

– Vi har med MyDentist utvecklat och förbättrat kundupplevelsen inom tandvård. Det mest synliga är att vi flyttar ner tandvårds-klinikerna från ”tredje våningen på en tvärgata” till butiksplan i trippel-A-läge. Men vi vidareutvecklar många fler saker i branschen med fokus på kunden, säger Fredrik Wistrand.

När konceptet är satt räknar MyDentist med att öppna en ny klinik i månaden under de närmsta fem åren.

Taggar: