myFC Holding (publ) delårsrapport januari – juni 2016

• JAQ-laddaren och laddningskort godkända i IEC-tester
  • Ytterligare ett nyckelpatent beviljat i USA
  • Leverans av första ordern av laddare till operatören 3 Sverige
  • Samarbetsavtal för den kinesiska marknaden tecknades med det Hongkong-baserade Novel Unicorn
  • Emission av 2 733 341 teckningsoptioner i anslutning till Kina-avtalet
  • Samarbetsavtal inlett med El-Kretsen angående återanvändning av laddningskorten till JAQ

IEC-certifieringen av både JAQ-laddaren och laddningskort slutfördes under kvartalet och den första leveransen av laddare gick iväg till 3 Sverige, som nu kommet att genomföra sina egna tester och utvärderingar av produkten. IEC-certifieringen innebär att JAQ-systemet nu är kompatibelt och harmoniserat med tillämpliga regelverk inom och utanför EU. Till följd av åtagandet i det avtal som slöts med Novel Unicorn om samarbete för att etablera JAQ på den kinesiska marknaden använde styrelsen bemyndigandet från årsstämman till att emittera 2,7 miljoner teckningsoptioner.

”Kvartalets utvecklingsarbete har framförallt präglats av industrialiseringsfrågor och intrimning av kemibalanser i bränslekortet för att få lägre produktionskostnader och högre energiinnehåll. Successivt kommer vi att övergå till en allt mer automatiserad produktion med en förbättrad kvalitet. För större operatörer är det viktigt att ha produktionskapaciteten verifierad. Hur snabbt vi kan öka produktionstakten är den faktor vi bedömer allra mest påverkar hur snabbt vi kan komma ut i på en bredare marknad med större volymer av JAQ under året.” kommenterar Björn Westerholm, VD.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulf Henning, CFO
E-mail: ulf.henning@myfc.se
Telefon:  +46 (0) 705 55 35 54

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecells-teknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för mindre elektriska enheter, som drivs på vanligt vatten och salt. I Q4 2015 lanserade bolaget sin nya generation laddare med namnet, JAQ. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq | First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com