myFC Holding (publ) delårsrapport januari – mars 2017

Väsentliga händelser januari – mars

• Tekniskt genombrott: LAMINA™, världens tunnaste bränslecell
  • Jörgen Lantto går in i myFC:s styrelse och investerar i företaget
  • Inlösen av optionsprogram ger 25,9 miljoner kronor i kassan
  • MyFC genomför första leveransen av bränslecellsladdaren JAQ till Kina

• MyFC väljer Avanza Bank som ny certified adviser

Björn Westerholm, vd för myFC, kommenterar:

"Nettoomsättningen under kvartalet uppgick till 0,3 MKr, som en konsekvens av inledda leveranser av JAQ till den kinesiska marknaden. I övrigt ser vi nu ett bredare och djupare intresse för vår teknologi, vilket bekräftar att våra aktiviteter och inriktning ligger helt rätt i tiden.

Efterfrågan på laddningsalternativ fortsätter öka. Vi får signaler från mobilindustrin att tillgång till batterier inte är självskrivet ens för de största smartphonetillverkarna, eftersom elektrifieringen av fordonsindustrin är på väg att tömma tillgången på litium. Ett flertal branscher och vertikaler, från smartphones och mobila enheter till bilindustrin, ser sig nu mer aktivt om efter alternativa laddningsteknologier. Sammanfattningsvis är det ett utomordentligt läge att införa bränslecellsteknik som ett starkt komplement till batterier."

Informationen i denna delårsrapport är sådan som myFC AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

MyFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecells-teknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för mindre elektriska enheter, som drivs på vanligt vatten och salt. I Q4 2015 lanserade bolaget sin produktplattform JAQ. MyFC grundades 2005, med huvudkontor i Stockholm. Bolaget noterades i maj 2014 på NASDAQ First North. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank. För mer information, besök www.myfc.se