myFC Holding AB (publ) noteras på First North den 27 maj 2014

Stockholm 22 maj 2014

myFC Holding AB (”myFC” eller ”Bolaget”) har godkänts för notering på NASDAQ OMX First North.  Bolaget har upprättat en bolagsbeskrivning som har godkänts av NASDAQ OMX First North, vilken från och med den 22 maj 2014 finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.myfc.se.

Bolagets aktie kommer att handlas under kortnamnet ”MYFC”, med ISIN-kod SE0005505898 från och med den 27 maj 2014.

Bolaget utvecklar och marknadsför myFC PowerTrekk, en unik bränslecellsdriven mobilladdare som drivs på vanligt vatten. Bränsleceller är ett av de mest miljövänliga sätten att producera elström. Den enda restprodukten från processen är vanligt vatten. Bolagets första produkt myFC PowerTrekk blev världsberömd i samband med att USAs president Barack Obama besökte Sverige i september 2013. Då var myFC PowerTrekk en av bara tre svenska miljöinnovationer som förevisades under Obamas besök på KTH.

myFC har utsett Remium Nordic AB till Certified Adviser.

För ytterligare information kontakta;
Björn Westerholm, CEO: bjorn.westerholm@myfc.se, Tel +46 70 656 20 07

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för små elektriska apparater som drivs på vanligt vatten. myFC grundades 2005 och är ett svenskt privatägt företag med huvudkontor I Stockholm.
För mer information, besök www.myfc.se