myFC ingår ett exklusivt avtal för bränslecellsladdaren JAQ i Förenade Arabemiraten

myFC ingår ett initialt avtal med en mobiloperatör i Förenade Arabemiraten vilket ger operatören exklusiv rätt att sälja, distribuera och marknadsföra myFCs nya bränslecellsladdare JAQ i Förenade Arabemiraten med start under andra kvartalet 2016.

Avtalet mellan bolagen reglerar en exklusiv rätt för operatören att sälja, distribuera och marknadsföra myFCs nya bränslecellsladdare JAQ och de tillhörande laddningskorten till alla operatörens kunder i regionen samt i bolagets butiker.

I avtalet finns överenskommelser om produktens pris och målsättningar för volymerna. Överenskommen säljstart för JAQ i området kring Förenade Arabemiraten är början av det andra kvartalet 2016.

Björn Westerholm, VD
bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar gröna energilösningar med hjälp av bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för mindre elektriska enheter som mobiltelefoner och surfplattor och drivs på vanligt salt och vatten. Företagets nya produkt, JAQ, skapar även den elektricitet med hjälp av vanligt vatten och salt men har en betydligt mindre formfaktor och bättre användarvänlighet. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfcpower.com