myFC startar webbförsäljningen av sin senaste bränslecellsladdare, myFC PowerTrekk 2.0

Det svenska innovationsföretaget myFC meddelar att man nu öppnar upp webbförsäljning av sin senaste produkt, bränslecellsladdaren myFC PowerTrekk 2.0. Den är nästan tre gånger så kraftfull som föregångaren och drivs på vatten och en saltpuck, med vattenånga som enda restprodukt.

myFC PowerTrekk 2.0 har nästan tre gånger så hög kapacitet som sin föregångare och kan ladda alla USB-kompatibla enheter, surfplattor, smartphones och actionkameror etc.
I laddaren finns bränsleceller som med hjälp av en matsked vatten och en saltpuck skapar ögonblicklig elektricitet var som helst och när som helst. I Laddaren finns också ett inbyggt batteri som även går att ladda via eluttaget, när man har tillgång till det.

Laddaren går nu att beställas på myFCs hemsida.

Björn Westerholm, VD

E-mail: bjorn.westerholm@myfc.se

Bilder finns på: http://profolio.se/?c=749&k=be0619d650

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecellsteknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för små elektriska apparater som drivs på vatten. myFC grundades 2005 och har huvudkontor i Stockholm. Bolaget noterades i maj 2014 på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök www.myfc.se