Nyckelpatent beviljat för myFC i Sydkorea

Det   Sydkoreanska   patentverket   har   beviljat   ytterligare ett nyckelpatent   för   myFC
Patentet inkluderar   den unika konstruktion som är nyckeln till   myFCs   tunna och högeffektiva PEM-bränslecell.

Patentet täcker vitala delar av   myFCs   bränslecellskonstruktion avseende olika varianter för hur   bolaget   bäddar   in   celler i den chassibärande struktur som medger den   tunna, böjbara och flexibla designen för bränslecellen. Det är just denna design som ligger till grund för den unika bränslecellsteknik som myFC använder i sin produktfamilj, JAQ .

”Vår IP-strategi levererar. I sammanhanget är Sydkorea ett mycket viktigt land för mobila terminaler och underliggande   mobilteknologi   och därför   är det ett styrkebevis att vi bedöms ha hög teknikhöjd just här.

Två av världens största   smartphonestillverkare och tillika mycket starka varumärken, finns i just Sydkorea   och därför   är   landet   av högsta betydelse för   myFCs   laddare,   JAQ,   och på sikt även   för integration av bränsleceller och bränslearkitektur   i   smartphones och   surfplattor”, s äger Björn Westerholm, VD för   myFC

Den beviljade   patentansökan   i   Sydkorea   kommer   ytterligare   att   stärka det skydd   som   myFC utvecklat samt   utöka   den befintliga patentportföljen   om   48   godkända patent,   30   pågående patentansökningar.

Björn Westerholm, VD
E-mail:  bjorn.westerholm@myfc.se

myFC är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar energilösningar med bränslecells-teknologi. Företagets första produkt myFC PowerTrekk är en hybridladdare för mindre elektriska enheter, som drivs på vanligt vatten och salt. I Q4 2015 lanserade bolaget sin nya generation laddare med namnet, JAQ. myFC grundades 2005 och är ett svenskt företag med huvudkontor I Stockholm som i maj 2014 noterades på Nasdaq | First North. Bolagets Certified Advisor är Remium Nordic AB. För mer information, besök  www.myfcpower.com

Om oss