Valberedningen föreslår Ann-Sofie Nordh till myFC:s styrelse

Valberedningen för myFC föreslår att Ann-Sofie Nordh, vice president och chef för Investor Relations på Sandvik AB, väljs till styrelseledamot vid den kommande årsstämman i myFC.

Ann-Sofie Nordh är vice president och chef för Investor Relations på industrikoncernen Sandvik. Hon har mer än 20 års erfarenhet av finansbranschen i Stockholm och London.

Ann-Sofie Nordh är mycket meriterad och adderar värdefull erfarenhet och kompetens till myFC:s styrelse inom bland annat investerarrelationer, säger Malin Björkmo, ordförande för myFC:s valberedning.

Ann-Sofie Nordh utnämndes till Sveriges bästa Investor Relations Officer 2018 av IR Nordic Markets. Mer än 300 finansanalytiker utvärderade investor relations-ansvariga på bland annat deras framtids- och strategiperspektiv samt företagens sociala ansvar och hållbarhetskommunikation. Hon blev dessutom topp-tre i Capital Goods-sektorn i de stora europeiska undersökningarna Extel och Institutional Investor.

Valberedningens övriga förslag kommer att tillkännages i kallelsen till årsstämman, som offentliggörs i god tid före årsstämman, som är satt till den 24 maj 2019.

Valberedningens ledamöter är: Malin Björkmo (Handelsbanken Fonder), Annelie Enquist (Skandia Fonder), Paul Guy (Signal Special Opportunities Ltd) och Jörgen Lantto, styrelseordförande i myFC.

Certified Advisor:
E-mail: corp@avanza.se
Telefon: +46 (8) 409 421 20

MyFC är ett svenskt innovationsföretag, världsledande inom mikrobränsleceller, som utvecklar gröna energilösningar och marknadsför de underliggande tekniska komponenterna och fördelarna med företagets patenterade teknik till smartphonevärlden, powerbanktillverkare och tillverkare (OEM) i fordonsindustrin. myFC lanserade under 2017 produktplattformen JAQ Hybrid, där bränslecell och batteri samexisterar. JAQ Hybrid är företagets tredje vätgasdrivna produkt efter JAQ och PowerTrekk. MyFC grundades 2005 och tillhör koncernen myFC Holding AB. MyFC Holding noterades i maj 2014 på NASDAQ | First North. Huvudkontoret ligger i Stockholm och bolagets Certified Advisor är Avanza Bank. För mer information, besök
www.myfcpower.com.