Phone House går live i Azure med MyLive

Report this content

Efter noggrann urvalsprocess har Phone House valt MyLive som plattform för sitt nationella sociala intranät. Under april lanseras intranätet till verksamhetens 600 medarbetare. Med MyLive ska Phone House hantera nyheter och verksamhetsinformation men också ge medarbetarna möjlighet att interagera och lära av varandra.

Phone House köper MyLive som en SaaS-tjänst (Windows Azure) där Onesys står för drift, support, licens och installation. Leveransen innefattar även integration till Active Directory och ett mindre antal anpassningar till Phone House verksamhet.

- Vi jämför alla operatörers abonnemang varje dag och därför är snabb intern kommunikation en förutsättning för att hitta den bästa lösningen för kunden.  Det viktiga för oss var att hitta en färdig lösning med social integration vilket MyLive kunde leverera, säger Jonny Malmlöf, PR-ansvarig.

Under början av mars kommer diverse mindre anpassningar att göras av MyLive samt förberedelser inför driftsättningen i Windows Azure.

- Vi är jättestolta över att ha startat ett långsiktigt samarbete tillsammans med Phone House. Att ett stort företag som Phone House valt en färdig lösning som MyLive är ytterligare en bekräftelse av att dagens företag inte behöver bygga intranät i flera år för att komma i mål säger Johan Nilsson, vVD för MyLive.

För mer info om leveransen kontakta Johan Nilsson

Mer info om Phone House

Johan Nilsson
vice VD
Adress: Fabriksgatan 20 702 23 Örebro
Mobil: 0704 94 10 88
E-post: johan@mylive.se
Webbplats: http://www.mylive.se

MyLive är ett paketerat socialt intranät som installeras i din driftsmiljö bakom din brandvägg. Produkten används idag av kommuner, myndigheter och internationella företag.

Taggar:

Citat

Vi jämför alla operatörers abonnemang varje dag och därför är snabb intern kommunikation en förutsättning för att hitta den bästa lösningen för kunden. Det viktiga för oss var att hitta en färdig lösning med social integration vilket MyLive kunde leverera
Jonny Malmlöf, PR-ansvarig