Solidar AB väljer intranätprodukten MyLive till koncernens fyra bolag

Report this content

Solidar AB har under en tid haft behov av ett modernt intranät som motsvarar verksamhetens behov och krav. Med intranätprodukten MyLive slipper Solidar AB det resurskrävande och komplicerade utvecklingsprojektet.

Under våren 2014 kommer Solidar gå live med sitt nya intranät för verksamhetens ca.90 medarbetare fördelat på tre kontor och fyra bolag i Sverige. Solidar kommer redan i slutet av januari ha tillgång till sitt nya intranät. Att slippa omfattande IT-utveckling och använda minimal teknisk konsultinsats i projektet var en av de avgörande anledningarna till att lotten föll på MyLive.

- Vi behöver ett modernt intranät som hjälper oss dela information, sprida nyheter och komma närmre varandra trots geografiskt avstånd. Att vi valt MyLive beror på att vi inte vill lägga tid på utveckling då vi ser att MyLive innehåller de funktioner som vi behöver säger Johan Lenkel, ansvarig för intranätprojektet på Solidar.

Leveransen innehåller även MyLives nya design och de senaste uppdateringarna av exempelvis enhetssidor, textsidor och chatt.

För mer info om leveransen, kontakta:

Johan Nilsson
vice VD
Adress: Fabriksgatan 20 702 23 Örebro
Mobil: 0704 94 10 88
E-post: johan@mylive.se
Webbplats: http://www.mylive.se

MyLive är ett paketerat socialt intranät som installeras i din driftsmiljö bakom din brandvägg. Produkten används idag av kommuner, myndigheter och internationella företag.

Taggar:

Citat

Vi behöver ett modernt intranät som hjälper oss dela information, sprida nyheter och komma närmre varandra trots geografiskt avstånd. Att vi valt MyLive beror på att vi inte vill lägga tid på utveckling då vi ser att MyLive innehåller de funktioner som vi behöver.
Johan Lenkel, Solidar