Medtechföretaget MYoroface lanserar kunskapsnav

Men nu finns det stöd, tack vare MYorofaces nylanserade webbplats.

– Vi har tagit fram ett kunskapsnav där allt i från symptombeskrivning till bakomliggande orsaker beskrivs. Besökarna kan också få hjälp att hitta en effektiv behandling för sina problem, säger marknadschefen och projektledaren Linn Hägg, Myoroface.

Webbplatsen vänder sig i första hand till den svenska och brittiska marknaden med ett innehåll som ska hjälpa människor med dysfagi (sväljsvårigheter) och snarkningsproblem. Oavsett sökning på stroke, mellangärdesbråck (hiatus hernia), förvärvad skada eller medfödda problem kan besökaren navigera sig fram och hitta rätt. Därtill berättar kunder och vårdgivare om sina erfarenheter av den neuromuskulära behandlingsmetoden IQoro.

Alla medicinska texter har skrivits av forskaren och innovatören Mary Hägg, i nära samarbete med MYoroface.

– Vår målsättning är att bryta ner forskningen till en nivå som är begriplig för de allra flesta och göra nytta för så många drabbade som möjligt, berättar Linn Hägg.

Att webbplatsen också finns i en brittisk version har sin förklaring.

– Den utländska efterfrågan på IQoro ökar varje dag, inte minst i Storbritannien. Nästa steg blir att öppna upp mot övriga Europa. Inom kort publicerar vi även siffror från en pilotstudie gällande snarkning och sömnapné, resultaten är lovande. Studien kommer ge tyngd och bekräfta den bredd vår behandlingsmetod har, avslutar Linn Hägg.

Bildtext: Linn Hägg, marknadschef på MYoroface.

För mer information, kontakta:

Linn Hägg, marknadschef, MYoroface: 070-344 89 55 |  linn@myoroface.com

MYoroface är ett medicintekniskt och forskningsdrivet företag med säte i Hudiksvall. Vi har utvecklat produkten IQoro, som med bevisad effekt behandlar ät- och sväljsvårigheter. Vår ambition är att hjälpa berörda personer att öka eller återfå sin livskvalitet. I dag handlar det om mer än två miljoner svenskar som kan behandlas med IQoro.

Snabbfakta

Dysfagi är en av västvärldens vanligaste men mest okända funktionsnedsättningar. Närmare två miljoner svenskar lider, åtskilliga i det tysta och utan att få information eller lämplig behandling. Men nu finns det stöd, tack vare MYorofaces nylanserade webbplats.

Citat

Vi har tagit fram ett kunskapsnav där allt i från symptombeskrivning till bakomliggande orsaker beskrivs. Besökarna kan också få hjälp att hitta en effektiv behandling för sina problem.
Linn Hägg, marknadschef MYoroface