300 000 nedladdningar av myTaste Android-app, 11 topp-tio placeringar

Nedladdningstakten för myTastes Android-app ökar stadigt och uppgår för stunden till i snitt 10 000 nedladdningar per dygn. Appen har totalt laddats ner drygt 300 000 gånger och lyckats placera sig på topp-tio-listan i sin kategori i 11 länder.

Kvaliteten på apptrafiken fortsätter vara extremt hög. I snitt lägger en appanvändare 8 gånger mer tid och använder tjänsten dubbelt så ofta som den genomsnittlige webbanvändaren. Detta innebär att appen redan står för 20 procent av alla sidvisningar, trots att den än så länge bara står för mindre än 2 procent av de totala besökarna .

- Det känns superkul att appen mottagit så väl av våra användare. Vi är också extra glada över att vi lyckats placera oss högt på topplistor världen över då detta skapar ytterligare intresse och trafik till tjänsten, säger myTaste VD Andereas Friis.

Andereas Friis, VD
myTaste AB
0739 944 670

203 Web Group är ett digitalt mediehus som bland annat äger och driver en av världens största matsajter; myTaste.com. Bolaget är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bankaktiebolag bolagets Certified Adviser, telefonnummer: 46 8 463 80 00.

203 Web Group AB (publ)
www.203webgroup.se