Komplettering: Mytaste Group tecknar nytt exklusivt avtal med Expressen

Komplettering: Detta pressmeddelande är en komplettering till pressmeddelandet som publicerades tidigare idag. Kompletterad information är att en MAR-etikett har lagts till pressmeddelandet. Nedan följer pressmeddelandet i sin helhet:

Det utökade samarbetet med Expressen innebär att Mytaste Group nu hanterar Expressens tjänster inom privatekonomi, rabatterbjudande samt odds/spel.

MyTaste AB (publ) (Mytaste Group) har i dag slutit ett exklusivt avtal med Expressen om att bli ensam leverantör av tjänster gällande prestationsbaserad marknadsföring för tidningens jämförelsetjänst spel.expressen.se. Avtalet innebär är en utökning av ett befintligt samarbete och omfattar att Mytaste Group tillhandahåller teknik inom jämförelse för odds och spel.

Sedan 2017 har Mytaste Group och Expressen ett samarbetsavtal kring en rabattjänst riktad till Expressens läsare på domänen rabattkoder.expressen.se. Därefter har samarbetet utökats till att även omfatta privatekonomi genom domänen lanapengar.expressen.se. Samarbetet går ut på att Mytaste Group driver underavdelningar med annonser och jämförelsesajter som i sin tur genererar trafik som konverteras till kunder. Mytaste Group tar då ut en prestationsbaserad intäkt.

När Expressen nu väljer Mytaste Group som exklusiv partner för deras nysatsning, innebär det att båda parter skapar ytterligare en potentiellt stark digital intäktsström och breddar båda bolagens erbjudande.

Andereas Friis, VD på Mytaste Group, kommenterar:

”Att Expressen, en av Sveriges största nyhetssajter med över 2,2 miljoner unika dagliga besökare, vill utöka samarbetet med Mytaste Group är en fjäder i hatten för oss. Nu tar vi ett helhetsgrepp kring Expressens underdomäner och ger oss in i ytterligare en vertikal, en vertikal som vi ser som den mest lukrativa av de tre vi samarbetar i.”

Kenneth Eriksson, ansvarig för digital affärsutveckling på Expressens redaktion, kommenterar:

”Vi är glada att vårt framgångsrika samarbete med Mytaste Group nu kan växa inom fler områden och vi ser fram emot att lansera ytterligare en vertikal tillsammans.”

Denna information är sådan information som myTaste AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 23 januari 2019 kl. 18:30 CET.

För mer information se: investor.mytaste.com:

MyTaste AB (publ)

VD/Grundare Mytaste AB (publ)

+46 (0) 739 944 670

Hemsida: mytastegroup.com

Kenneth Eriksson

Digital affärsutvecklare på Expressen

kenneth.eriksson@expressen.se

Om Mytaste Group

Mytaste Group är ett digitalt mediehus som äger och driver ett ledande internationellt annonsnätverk samt ett antal digitala produkter och tjänster inom prestationsbaserad marknadsföring av e-handelsbutiker. Bolaget har två  affärsområden: Mytaste Shopping samt Mytaste Food & Beverage. Bolaget är listat på Nasdaq First North Premier i Stockholm.

Arctic Securities är Bolagets Certified Adviser, tel: +46 8 44 68 60 87, e-mail: certifiedadviser@arctic.com