Näckebro köper kontorsfastighet i Stockholm för 37 Mkr

Näckebro köper kontorsfastighet i Stockholm för 37 Mkr Näckebro förvärvar kontorsfastigheten Signalen på Folkungagatan 122-124. Fastigheten ligger i hörnet vid Borgmästargatan. Fastigheten omfattar 3.264 kvm lokaler. Köpeskillingen är 37 Mkr. Hyresintäkterna uppgår till 4 Mkr per år vilket ger en kalkylmässig avkastning på 7,8 %. Största hyresgäst är det franska kemiföretaget Rhône-Poulenc som har sitt svenska huvudkontor inrymt i fastigheten. En annan känd gäst är Nils-Emils Restaurang. Fastigheten är byggd 1905 men har renoverats i omgångar, senast 1979. Signalen 1 är en hörnfastighet med tydliga karaktärsdrag. -Förvärvet av Signalen 1 ligger väl i linje med Näckebros nya strategi att expandera fastighetsportföljen med kontorsfastigheter i Stockholm, säger Lennart Schönning VD i Näckebro. För ytterligare information: Lennart Schönning, VD tel 08-459 20 01, 070-645 02 50 Bilaga: Fakta om Näckebro