Näckebro säljer fastigheter i Midlands för 143 Mkr

Näckebro säljer fastigheter i Midlands för 143 Mkr Näckebro säljer åtta kontors- och industrifastigheter i Midlands, Storbritannien. Köpeskillingen är 143 Mkr, vilket är 7 Mkr under bokfört värde. Beståndet är utspritt på flera orter och omfattar totalt 46.000 kvm. Uthyrningen har varit framgångsrik under det senaste året och vakansgraden är nu 8%. -Försäljningen innebär ett stort steg för att leva upp till vår strategi för Storbritannien. Vi skall fokusera enbart på kontorsfastigheter i London, säger Näckebros VD Lennart Schönning i en kommentar. Greenwich Group har köpt följande fastigheter: A & B Court och Newby Road Manchester Pontefract och Treefield Leeds Astmoor och Whitehouse Runcorn Sandy Business Park Sandy Peachey Properties har köpt: Hich March Daventry För ytterligare information: Lennart Scönning; VD 08-459 20 01, 070645 02 50 Näckebro är ett innovativt fastighetsbolag som karaktäriseras av modern organisationsfilosofi, aktiv fastighetsutveckling och öppen informationshantering. Fatighetsbeståndet är av hög kvalitet och håller på att koncentreras till enbart kontor och bostäder i Stockholm, Malmö, Göteborg och London. Vid årsskiftet innehöll fastighetsportföljen ca 900.000 kvm till ett bokfört värde av 7.200 Mkr. Näckebro är noterat på Stockholms Fondbörs Olista.