Narva till final i Sveriges främsta designtävling – med fyra bidrag

Narva är en av Sveriges ledande byråer inom årsredovisningar och hållbarhetsredovisningar. Inte mindre än fyra av Narvas kunder har gått vidare till final i Svenska Designpriset i kategorin för årsredovisningar: Coop, Elanders, Röda Korset och SAS.

– Årsredovisningen är den viktigaste presentationen av ett företag eller organisation. Varumärket och kärnvärden måste kännas. Men det räcker inte. En stor designutmaning är att presentera innehållet pedagogiskt och att göra det enkelt att hitta rätt information, säger Emil Gustavsson på Narva. Han leder Narvas team av designers som arbetar med marknadskommunikation, digitala kampanjer och årsredovisningar.

Andreas Hallbert och Susanne Rosing på Narva har varit art directors i uppdragen som gått vidare.

Om Svenska Designpriset
Svenska Designpriset har som målsättning att främja och utveckla svensk grafisk design och kommunikation.

Alla är välkomna att rösta mellan den 4 och 11 september på www.designpriset.se.

Prisutdelningen sker på Rondo på Liseberg i Göteborg.

Narvas finalbidrag

Coop: Årsrapport 2016
Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandel och befinner sig i en spännande förändringsresa. I årsrapporten beskrivs framstegen under året, samt det omfattande arbete som görs inom hållbarhet. Bilder och illustrationer för tankarna till matglädje, och formspråket liknar det kunderna möter i butik och online.

Länk till Coops Årsrapport.

Elanders: Årsredovisning 2016
Elanders erbjuder globala lösningar inom områdena supply chain management, print & packaging och e-commerce. Årsredovisningens omslag ger direkt känsla för vad koncernen gör. Alla tryckta exemplar är numrerade och aktieägarna har fått ett personligt exemplar med sitt namn på. Bolagets erbjudande illustreras med värdekedjan, och årsredovisningen innehåller många kundcase.

Länk till Elanders Årsredovisning.

Röda Korset: Verksamhetsberättelse 2016
Röda Korset är världens främsta katastroforganisation. Verksamhetsberättelsen speglar på ett gripande sätt den pågående flyktingkatastrofen och det arbete som Röda Korset gör för människor över hela världen och kompletteras med en formell årsredovisning.

Länk till Röda Korsets verksamhetsberättelse.

SAS: Årsredovisning 2015/2016
SAS är Skandinaviens ledande flygbolag och flyger dagligen 813 flygningar och har årligen 29 miljoner passagerare. Detta år finns ett större grepp kring hur SAS skapar värde, både för bolagets intressenter och ägare men även för samhället i stort. Resultatet är en innehållsrik men förhållandevis luftig årsredovisning med tydlig SAS-känsla.

Länk till SAS Årsredovisning.

Taggar: