Öppet hus och julmarknad på Naturbruksskolan Uddetorp

Julmarknaden på Naturbruksskolan Uddetorp är en årlig tradition som arrangeras på skolan inför jul. Skolområdet julpyntas, lokala utställare slår upp sina stånd, tomten finns på plats och den som vill kan ta en tur med häst och vagn. I samband med julmarknaden finns också elever och lärare tillgängliga för att berätta om hur det är att läsa en utbildning inom naturbruk.

Tider och aktiviteter
Evenemanget är öppet 10:00-14 lördagen den 9 december. Under dagen bjuds besökarna bland annat på maskinparader, uppvisningar i smide, provkörning av simulatorer, turer med häst och vagn, ponnyridning, visningar av tävlingskalvar och såklart en julmarknad med både matstånd och försäljning av hantverk.

Media är välkomna att besöka Uddetorp under julmarknaden.

Anders Benjaminsson, rektor
anders.benjaminsson@vgregion.se