Pressinbjudan: Examenshögtid och avslutning för Biologiska Yrkeshögskolan i Skara

Snart är ett gäng nya agrotekniker, hovslagare, djurvårdare, klövvårdare och verksamhetsledare inom häst redo för arbetsmarknaden. Fredagen den 1 juni hålls avslutning och examenshögtid för BYS i Skara domkyrka. Avslutningen börjar kl. 14.00 och innehåller tal av rektor, sång och musik och utdelning av stipendier och examensbevis.

Många av studenterna har redan jobb som väntar efter examen. Malin Ljungné, rektor på Biologiska yrkeshögskolan önskar dem lycka till i framtiden:

- Efter en slitig sista tid med mycket som ska avslutas inför examen vet jag att studenterna går ut i en arbetsmarknad som har ett enormt behov av deras kompetens. Många av dem har redan jobb som väntar. Jag önskar alla ett stort lycka till!

Sofie Bertilsson
sofie.bertilsson@vgregion.se