Pressinbjudan: Sommaraktiviteter på Naturbruksskolan Sötåsen

Djur, natur och härlig gemenskap. Under några dagar får ungdomar chansen att börja sommarlovet med ett miniläger fyllt av aktiviteter. Ta hand om både små och stora djur, prova på att köra lantbruksmaskiner och se hur grönsaker odlas. Sötåsens sommarläger är en uppskattad tradition där fler får möjlighet att prova på livet på en gård.

Tid och plats
Alla aktiviteter hålls på skolans område. Under måndagen den 25 juni och tisdagen den 26 juni hålls läger för ungdomar i årskurs 8. Lägret börjar kl. 10.00 på måndagen och avslutas kl. 14.00 på tisdagen. På onsdagen den 27 juni hålls aktiviteter för årskurs 4-6 kl. 10.00-13.00.

Jenny Jacobsson, rektor
jenny.b.jacobsson@vgregion.se