Hundraåring njuter av natten

Natten mellan världsmiljödagen den 5 juni och nationaldagen den 6 juni genomför Naturskyddsföreningen aktiviteter över hela landet. Vandringar och cykelturer med nattsjungande fåglar och andra nattljud som mål, fladdermus¬safari, studerandet av nattfjärilar, eller sitta och njuta av natten kring en lägereld med musik och berättelser är några exempel från olika platser i landet.

En lista på alla aktiviteter med tid och plats finns i Naturnattens program kan laddas ner här: http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Ovrigt/naturnatten_program2009.pdf

Mer fakta om naturnatten: http://www.naturskyddsforeningen.se/naturnatten

Naturskyddsföreningen fyller 100 år i år och många kretsar passar på att fira 100-års jubileum under själva Naturnatten med bl.a. musik, knytkalas, övernattningar, och hemliga program.
Aktiviteterna på natten mellan den 5 och 6 juni genomförs av föreningens lokala organisationer, kretsarna, och de regionala, länsförbunden.

Kontaktuppgifter till kretsar och länsförbund finns, förutom i Naturnattens program även på: http://www.naturskyddsforeningen.se/kontakt/kretsar-och-lansforbund

För frågor kontakta: Mikael Karlsson, ordförande, 070-316 27 22 mikael.karlsson@naturskyddsforeningen.se Anna Krusic, projektledare Naturnatten 070-383 3209 anna.krusic@naturskyddsforeningen.se Anders Grönvall, presschef 070-655 46 19 anders.gronvall@naturskyddsforeningen.se