PÅMINNELSE: Pressinbjudan till Naturskyddsföreningens höstkonferens 8 nov

Karl-Petter Thorwaldsson, Anna-Karin Hatt och Magdalena Andersson är några exempel på gäster till Naturskyddsföreningens höstkonferens på Rival, imorgon fredag den 8 november. Under dagen kommer det att diskuteras olika vägar för att kunna kombinera lösningar på miljöproblemen med minskad arbetslöshet.

- Om vi ska kunna få stöd för att lösa miljöutmaningen så måste vi kroka arm med jobbpolitiken. Det ska bli spännande att få höra hur politik, näringsliv och fackföreningsrörelsen ser på hur det ska kunna kombineras, säger Svante Axelsson, generalsekreterare i Naturskyddsföreningen.

På konferensen kommer även Angelika Thomas från tyska IG Metall att hålla ett föredrag om hur fackföreningarna ställt sig bakom energiomställningen som ett sätt att skapa nya arbetstillfällen.

Erik Thedéen , statssekreterare hos finansmarknadsminister Peter Norman (M) och Peter Holland, VD Preem är några som också kommer att ge sin syn på jobbeffekterna av en klimatomställning.

Konferensen modereras av generalsekreterare Svante Axelsson och Carolina Klüft , projektledare på Naturskyddsföreningen för miljö och hälsa.

Datum och Tid: Fredag 8 november, 9.00-17.00

Plats: Rivals Salong, Mariatorget 3, Stockholm

Schema och ytterligare talare finns i det bifogade schemat. Läs mer på:

Ackrediteringar till media sköts via pressansvarige Kristoffer Talltorp, 070- 925 18 93,kristoffer.talltorp@naturskyddsforeningen.se

För mer information:

Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen, 070-728 25 85

Kristoffer Talltorp, pressansvarig, 070- 925 18 93

Naturskyddsföreningen är en ideell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom står vi bakom världens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har 191 000 medlemmar och finns i lokalföreningar och länsförbund över hela landet. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli företagssponsor. www.naturskyddsforeningen.se | Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00