PRESSINBJUDAN

Kom och titta på alla Sveriges elevers bidrag till SM i fågelholk

Bostadsbristen är akut bland landets småfåglar. Fåglar vill sätta bo i riktigt gamla lövträd och andelen lövträd i skogslandskapet har minskat drastiskt under det senaste seklet. Att bygga fågelholkar är alltså inte bara en trevlig sysselsättning utan nödvändigt!

Därför arrangerar Naturskyddsföreningen SM i fågelholk 2012. Tävlande är elever från skolar i hela landet och prisutdelningen sker på Trädgårdsmässan i Älvsjö söndagen den 15 april.

Välkomna att se de tävlande bidragen, träffa juryn och prata med kunniga biologer på Naturskyddsföreningens kansli!

Tid: Tisdag den 3 april kl 10.30

Plats: Naturskyddsföreningens kansli, Åsögatan 115

Deltagande: Tävlanden, årets jury i Fågelholks- SM: bland andra Naturskyddsföreningens ordförande Mikael Karlsson och svampkännaren biologen Pelle Holmberg, sakkunniga i biologisk mångfald och en massa fågelholkar.

För frågor och anmälan: Louise Wileen Bjarke, presschef, 070-884 77 28