Pressinbjudan: Naturskyddsföreningen presenterar årets miljövänliga julklapp

Naturskyddsföreningen presenterar imorgon tisdag årets miljövänliga julklapp. Avslöjandet kommer att presenteras i form av en installation i Kungsträdgården, strax efter att Handelns utredningsinstitut, HUI, presenterat årets julklapp.

Datum och Tid: Tisdag 19 november, kl. 9.30-10.30

Plats: Vid Molins fontän mitt i Kungsträdgården (se skiss nedan)

Deltagare: Karin Åström, vice ordförande Naturskyddsföreningen

För mer information:

Karin Åström, vice ordförande Naturskyddsföreningen, 073-584 00 17

Kristoffer Talltorp, pressansvarig, 070- 925 18 93

Naturskyddsföreningen är en ideell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom står vi bakom världens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har 191 000 medlemmar och finns i lokalföreningar och länsförbund över hela landet. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli företagssponsor. www.naturskyddsforeningen.se | Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00