Pressinbjudan: Paneldebatt om ett hållbart Europa

Under nästa årtionde måste EU fatta avgörande beslut för att kunna ta ledningen i att uppnå ett hållbart samhälle. Kommer man kunna hantera klimatförändringarna och dess negativa påverkan på människor och välfärd? Kommer man kunna garantera en social och grön utveckling i tider av finansiell kris, ökad fattigdom och arbetslöshet? Hur ska Sverige med sin framträdande position inom hållbarhet utveckling bidra till att Europa hamnar på rätt spår?

Välkomna till en paneldebatt om Hållbart Europa! DAG: Tisdagen den 2 juni TID: kl. 10-12 PLATS: Naturskyddsföreningens rikskansli på Åsögatan 115, Stockholm Deltagare: · Maria Åsenius, statssekreterare åt EU-ministern Cecilia Malmström · Annika Helker Lundström, vd Återvinningsindustrierna · Nina Ekelund, BLICC/Respect · Sven Nyberg, LO · Helena Johansson, TCO · Martin Ådahl, tankesmedjan FORES

Debatten kommer att modereras av Mikael Karlsson, Naturskyddsföreningens ordförande.
För anmälan och vid eventuella frågor, kontakta Svenne Junker, EU-handläggare på 070-421 66 43 eller svenne.junker@naturskyddsföreningen.se