RÄTTELSE: nu med datum Inbjudan till Naturskyddsföreningens hearing om kärnkraft: Efter Tjernobyl, Forsmark och Fukoshima

25 år efter olyckan i Tjernobyl och knappt två månader efter olyckan i Fukoshima ordnar Naturskyddsföreningen en hearing med möjlighet att lyssna på och ställa frågor till landets ledande energiforskare och debattörer.  Fokus kommer att ligga på:

-          Uranbrytning – var och hur?

-          Kärnkraftverk – drift, lönsamhet och säkerhet

-          Kärnavfallshantering

Moderator är författaren och journalisten Göran Rosenberg.

Seminariet pågår mellan 10-16 på Kulturhuset i Stockholm onsdagen den 4 maj och är kostnadsfritt. Anmälan görs till erika.hultman@naturskyddsforeningen.se  före 2 maj.

Mer info på http://www.naturskyddsforeningen.se/natur-och-miljo/aktuellt/seminarier/karnkraftseminarium/

Välkommen!

Mikael Karlsson, ordförande Naturskyddsföreningen