Svante Axelsson och ärkebiskopen möts i samtal på Bokmässan om klimaträttvisa

I dag samtalar den nya ärkebiskopen Antje Jackelén och Naturskyddsföreningens generalsekreterare Svante Axelsson om hur vi kan skapa engagemang för klimaträttvisa.

Tid: I dag fredag, kl 17:00 - 17:20

Plats: Internationella Torgets Stora Scen, H-hallen

Arrangör: Svenska kyrkans internationella arbete och Sensus

Läs mer på:

Svante Axelsson har precis kommit ut med boken ”Vår tid är nu – tio hoppfulla perspektiv på klimatkrisen” på Ordfront Förlag.

I boken skriver Svante Axelsson om att det största hotet mot klimatet inte bara är att de globala utsläppen av växthusgaser fortsätter att öka. Det är inte minst också den pessimism och uppgivenhet som sprider sig.

Svante Axelsson framträder även vid två tillfällen på lördag för att prata mer om sin bok.

För mer information:

Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen, 070-728 25 85

Kristoffer Talltorp, pressansvarig Naturskyddsföreningen

Naturskyddsföreningen är en ideell miljöorganisation med kraft att förändra. Vi sprider kunskap, kartlägger miljöhot, skapar lösningar samt påverkar politiker och myndigheter såväl nationellt som internationellt. Dessutom står vi bakom världens tuffaste miljömärkning Bra Miljöval. Klimat, hav, skog, miljögifter och jordbruk är våra viktigaste arbetsområden. Föreningen har 203 000 medlemmar och finns i lokalföreningar och länsförbund över hela landet. Välkommen att bli medlem, skänka en gåva eller bli företagssponsor. www.naturskyddsforeningen.se | Pg 90 19 09-2 | 08-702 65 00