Svante Axelsson till FN:s klimatmöte i Polen

Naturskyddsföreningens generalsekreterare Svante Axelsson reser idag måndag till FN:s klimatförhandlingar i Warszawa, Polen. På plats kommer han att delta i det civila samhällets aktiviteter samt hålla möten med den svenska regeringens förhandlingsdelegation.

- Tiden håller på att rinna ut för FN:s medlemsländer. Det är dags att leverera en trovärdig, och konkret handlingsplan med  ambitiösa mål om vi ska kunna få ett genombrott under slutförhandlingarna i Paris 2015. Planeten har inte råd med fler toppmöten utan resultat för att hantera mänsklighetens största ödesfråga, säger Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen.

Svante Axelsson kommer att vara på plats i Warszawa till torsdag kväll då han reser hem till Sverige. Mötet planeras att vara avslutat under fredagen och han kan då ta kommentarer på resultatet.

På plats i Warszawa kommer även Sven Hunhammar, klimatchef på Naturskyddsföreningen att finnas tillgänglig.

För mer information:

Svante Axelsson, generalsekreterare Naturskyddsföreningen, 070-728 25 85