Välkomna på örnfest – det lyckade miljöprojektet

PRESSINBJUDAN – påminnelse

För 40 år sedan var havsörn och pilgrimsfalk på randen till utrotning. Naturskyddsföreningen startade då två räddningsprojekt för de mäktiga rovfåglarna. Att rädda akut hotade arter tar tid men idag har både havsörnen och pilgrimsfalken livskraftiga stammar.

Men nya miljöfaror hotar. Välkomna att lyssna på kunniga forskare på vårt örnseminarium på torsdag. Seminariet avslutas med lättare lunch samt ett fantastiskt fototillfälle av havsörn vid en åtel.

Tid: Torsdagen den 22 mars kl 8.30-13.00. Lunch serveras kl 12 till människor och kl 12.30 till örnarna.

Plats: Bergshamra bygdegård. Gemensam transport kan ordnas från Stockholm

Medverkande: Bland andra Björn Helander och Peter Lindberg, projektledare för havsörns- respektive pilgrimsfalksprojekten, Cynthia de Wit, professor samt Mikael Karlsson, ordförande i Naturskyddsföreningen.

För frågor kontakta: Louise Wileen Bjarke, presschef på Naturskyddsföreningen. 070-884 77 28

Program bifogas

Anmäl dig på: www.naturskyddsforeningen.se/havsorn och skriv i på någon av raderna att du tillhör press