Förlikning med åtta kommuner i skadeståndsprocess

NCC, Skanska och Trafikverket har ingått en förlikning med åtta kommuner i den skadeståndsprocess som drivits i anslutning till det asfaltmål som avgjordes i sista domstolsinstans under 2009.

Det har varit nio svenska kommuner som drivit skadeståndsprocessen med ett sammanlagt krav på 57 MSEK. Den nu gjorda förlikningen avser de åtta kommunerna Tranås, Ulricehamn, Värnamo, Vaggeryd, Bromölla, Götene, Klippan och Kristianstad. Den nionde kommunen Linköping har valt att stå utanför förlikningen.

Förlikningen innebär att de åtta kommunerna återkallar sin talan mot bolagen mot att bolagen tillsammans betalar 21 miljoner kronor till kommunerna.

För frågor, vänligen kontakta :
Håkan Broman, chefsjurist NCC AB, tel 08-585 51982, 070-398 3664
Annica Gerentz,  kommunikationsdirektör NCC AB, 08-585 522 04, 070-398 42 09
NCC:s presstelefon: 08-585 519 00

Samtliga NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2009 en omsättning på 52 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC:s pressmeddelanden finns på www.ncc.se

Taggar:

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.