• NCC/

Katarina Wåhlin Alm ny chef för NCC Property Development i Sverige

Katarina Wåhlin Alm blir ny chef för NCC Property Development i Sverige. Hon tillträdde posten den 20 januari 2014.

– Jag ser mycket fram emot denna utmaning att leda och utveckla NCC Property Development, en organisation med kompetens, erfarenhet och engagemang, mot nya affärsmöjligheter och spännande utmaningar, säger Katarina Wåhlin Alm, chef, NCC Property Development i Sverige.

Katarina Wåhlin Alm har lång erfarenhet inom fastighetsutveckling, kundrelationer och uthyrning. Hon har tidigare varit chef för Folksams fastighetsutveckling, och hon har skaffat sig erfarenhet på området från tidigare arbeten på Vasakronan och AP Fastigheter samt Ericsson Global Real Estate.

– Positionen som chef för den svenska marknaden är strategiskt viktig och Katarina Wåhlin Alm, som är känd för att nå goda resultat och sitt goda ledarskap, var ett naturligt val. Jag är övertygad om att hon kommer att bidra till att utveckla vår verksamhet ytterligare med sina personliga egenskaper och sin långa erfarenhet, säger Carola Lavén, affärsområdeschef, NCC Property Development.

För ytterligare information, kontakta:

Carola Lavén, affärsområdeschef, NCC Property Development,  telefon 070 177 16 74

Katarina Wåhlin Alm, chef för NCC Property Development i Sverige, telefon 070 335 07 85

NCCs presstelefon 08 585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC:s bildbank

NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2012 en omsättning på 57 Mdr SEK och 18 000 anställda. NCC Property Development utvecklar och säljer kommersiella fastigheter på definierade tillväxtmarknader i Norden och Baltikum.