Konkurrensverket undersöker asfaltsverksamheten

Konkurrensverket undersöker asfaltsverksamheten Konkurrensverket har i dag inlett undersökning av ett antal svenska entreprenadföretags asfaltsverksamhet. Under förmiddagen i dag har Konkurrensverket besökt NCCs huvudkontor i Solna samt ett antal av NCCs regionkontor inom asfalt och industri. Konkurrensverket anger som grund för sin undersökning att det finns anledning att anta att företagen har överträtt förbudet i 6 § konkurrenslagen. Undersökningen sammanfaller tidsmässigt med att åklagarmyndigheten i Linköping i går åtalade sju före detta NCC-anställda för grova bedrägerier mot NCC. Ytterligare information: Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08-585 52346 eller 070-392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Nordens och Östersjöområdets ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på ca 40 Mdr SEK. Antalet anställda är ca 25 000. NCC-koncernen är indelad i sex affärsområden; Contracting, Housing, Property Development, Industry, Telecom och Service. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00670/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00670/bit0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.