Mer än 1 000 Helsingborgare får nytt badrum

Läs original

NCC byter stammar i en av Helsingborgs största bostadsrättsföreningar; HSB:s 22 bostadshus med 436 lägenheter i Västra Berga. Över 1 000 boende i området från 60-talet får nyrenoverade badrum och nya vatten- och avloppsrör. HSB:s order är värd drygt 90 MSEK.

­– Bostadsområdet i Västra Berga närmar sig 50 år och livslängden på rören är passerad. Dessutom är badrummen inte dimensionerade för de duschvanor som vi har nu för tiden. Därför är det rätt tid att byta rören och modernisera badrummen, säger HSB:s projektledare Thomas Olsson.

Brf Berga i stadsdelen Västra Berga ovanför Pålsjö skog är med sina 436 lägenheter HSB:s största bostadsrättsförening i Nordvästra Skåne och en av de allra största i Helsingborg.

När arbetet är klart kan de boende glädjas åt fräscha badrum med nya klinkers på golv och kakel på väggar och ny inredning, samt nya vatten- och avloppsrör i kök och badrum som ska fungera i runt 50 år framöver. Det blir också nya, väl fungerande tätskikt och golvbrunnar - en bra garanti för att undvika framtida vattenskador.

– De boende kommer kunna bo kvar i sina lägenheter under tiden vi byter rör och renoverar badrum tack vare att det kommer att finnas tillfälliga bodar med toaletter och duschar i anslutning till deras bostad, säger Fredrik Hagebris, produktionschef på NCC i Helsingborg.

NCC:s arbete i de första lägenheterna startar i mars 2015 och beräknas pågå fyra veckor i varje lägenhet oavsett storlek. Om tre år, årsskiftet 2017/18, beräknas alla 22 bostadshus vara klara.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Fredrik Hagebris, produktionschef, NCC Construction Sweden
Jenny Johnsson, kommunikationsansvarig Södra Sverige, NCC Construction Sweden

NCC:s presstelefon 08-585 519 00, E-post: press@ncc.se, NCC: bildbank

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen inom bygg, fastighetsutveckling och infrastruktur i norra Europa med en omsättning på 58 Mdr SEK och 18 500 anställda 2013. NCC är börsnoterat på Nasdaq OMX Stockholm.

Taggar: