Microsoft flyttar till NCC i Bryssel

Microsoft flyttar till NCC i Bryssel Microsoft har nyligen tecknat ett hyresavtal på sammanlagt 5.000 kvm i NCC:s kontorsprojekt Twin Square i Bryssel. Fastigheten kommer att stå klar i juli 1999 och hyresavtalet löper på 9 år. Kontorsprojektet Twin Square innehåller sju fastigheter på sammanlagt 45.000 kvm. Avtalet med Microsoft innebär att första etappen är fullt uthyrd. Twin Square är beläget alldeles intill flygplatsen Zaventem, vid motorvägen till Bryssel. Området är ett tillväxtområde där ett flertal internationella företag valt att etablera sig. - Det är glädjande att vi kan attrahera företag som Microsoft. Det visar att våra lokaler motsvarar de höga kvalitetskrav som stora världsomspännande företag idag ställer, säger Magnus Mannesson, VD för NCC Fastigheter AB. Den höga efterfrågan på funktionella och högkvalitativa kontorslokaler i Bryssel i kombination med att etapp 1 är fullt uthyrd medför omgående start av den andra etappen på ca 5.200 kvm. För ytterligare information vänligen kontakta: Magnus Mannesson, VD NCC Fastigheter AB, tfn 08-655 22 75

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 53 Mdr SEK och 17 000 anställda 2016. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.