NCC bygger 450 lägenheter i norska Nydalen

NCC Construction AS i Norge har undertecknat ett samarbetsavtal med ägargruppen Nydalen Kvarter om byggande av 450 lägenheter i området Nydalen i Oslo. Första och andra byggetapperna består av 110 lägenheter och har ett värde på 126 MNOK, motsvarande 134 MSEK.

Nydalen Kvarter ägs av Torstein Tvenge och Fri Eiendom och avtalet är en totalentreprenad. Arbetet med den första och andra etappen startar den 15 februari 2005 och ska vara avslutat till sommaren 2006. Nästa byggetapp med 90 lägenheter beräknas påbörjas före sommaren 2005. Samtliga lägenheter i första och andra etappen är sålda. I den tredje etappen är 40 procent av lägenheterna sålda. Försäljning av den fjärde etappen påbörjas den 15 januari 2005. I och med projektet i Nydalen ökar NCCs orderstock av lägenheter betydligt. Utvecklingen av NCCs bostadsbyggande i Oslo-området är mycket bra och orderstocken uppgår för närvarande till ungefär 1 000 lägenheter. Ytterligare information: Terje Eknes, distriktschef bostäder, Region Oslo Bygg, NCC Construction Norge, tel +47 975 56 335 Øyvind Kvaal, informationschef, NCC Construction Norge, tel +47 900 76 910 Ulf Thorné, presschef, NCC AB, tel +46 8 585 523 46, +46 70 214 77 27

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.