NCC bygger affärs- och kontorsgalleria i Berlin för 210 MSEK

NCC bygger affärs- och kontorsgalleria i Berlin för 210 MSEK NCC Germany har fått i uppdrag av tyska Grundkonzept GmbH att bygga en affärs- och kontorsgalleria i Adlershof i sydvästra Berlin. Ordern är värd ca 210 MSEK (44 MDEM). Adlershofs Gate kommer att bli totalt 23 000 kvm och vara beläget intill Berlin Humboldt universitetets naturvetenskapliga institution. I området Adlershof finns många vetenskapsföretag, forskningsinstitut och teknikföretag. Byggnaden Adlershofs Gate blir sex våningar hög och kommer att bestå av två våningar kontor, två våningar för affärer samt två garageplan för 600 bilar. Första spadtaget har redan tagits, i närvaro av Berlins borgmästare Klaus Wowereit. Projektet ska vara klart i augusti 2003. Redan innan byggnationen startat är mer än 90 procent av ytan uthyrd. Ytterligare information: Olle Boback, Chef NCC Germany tel +49 3361 670 291 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel +46 8 585 52346 eller +46 70 392 9500 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.se NCC är ett av Norden ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC har en årlig omsättning på ca 40 Mdr SEK. Antalet anställda är ca 25 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00360/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/10/20011210BIT00360/bit0001.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.