NCC bygger biokvarter i Lilleström, Oslo för 193 MSEK

NCC bygger ut biokvarteret i Lilleström, Oslo för 193 MSEK NCC Construction Norge har fått i uppdrag av Fagerstad Utvikling att bygga ut biokvarteret i Lilleström norr om Oslo. Kontraktet är värt ca 193 MSEK (178 MNOK). I uppdraget ingår att bygga 106 bostadslägenheter på totalt 10 500 kvm, parkeringsplatser, sju biosalonger samt andra offentliga lokaler. Arbetena inleds i december och projektet ska vara klart i augusti 2005. NCC Property Development har tidigare sålt tomter i biokvarteret till Fagerstad Utvikling. - Frågan om utbyggnaden av detta kvarter har varit livligt debatterad i både media och i kommunpolitiken under en längre tid. Vi är glada för att NCC fått uppdraget och kommer att utföra detta omfattande uppdrag skyndsamt så att det kan vara klart på utsatt tid, säger Tommy Helgerud, regionchef i NCC Construction Norge. Ytterligare information: Tommy Helgerud, regionchef NCC Construction AS, tel +47 952 79 009 Gisela Lindstrand, presschef NCC AB, tel 08 585 52346 eller 070 392 9500 Øyvind Kvaal, kommunikationschef NCC Construction AS, tel +47 22 98 69 34 eller +47 900 76 910 Samtliga NCCs pressmeddelanden finns på www.ncc.info NCC är ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag. NCC hade år 2002 en omsättning på 45 Mdr SEK och 25 000 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/14/20031113BIT01160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/14/20031113BIT01160/wkr0002.pdf

Om NCC. Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. NCC är ett av de ledande företagen i Norden inom bygg, infrastruktur och fastighetsutveckling med en omsättning på 55 Mdr SEK och 17 800 anställda 2017. NCC är börsnoterat på Nasdaq Stockholm.